Laptop

Elke leerling van De Nieuwste School moet de beschikking hebben over een laptop, die voldoet aan bepaalde specificaties. Je kunt zelf een laptop aanschaffen of deze (huur)kopen via The Rent Company.

Laptop zelf aanschaffen

Als je zelf een laptop aanschaft, zijn verzekering en reparatie voor eigen rekening. Bij reparatie kun je voor maximaal twee weken gebruik maken van een reservelaptop van school. Eventueel wordt daarvoor borg gevraagd. Kijk goed naar de specificaties waaraan je laptop moet voldoen!

Specificaties laptop

Aan de eigen laptop worden de volgende eisen gesteld:

• Officepakket: Als leerling bij De Nieuwste School kun je gratis gebruik maken van het Microsoft Office 365 pakket. Dit pakket bevat: Access, Excel, OneNote, PowerPoint, Publisher en Word. Het gebruik van dit pakket is gratis zolang jij studeert bij De Nieuwste School. Hoe het installeren gaat, kun je in de installatie handleiding terug vinden.
  • Draadloze netwerkkaart: Geschikt voor Wifi over de 5 GHz-band
  • Besturingssysteem: Windows 10 of Windows 11
  • Processor: Minimaal 4 threads (denk minimaal aan een Core i3/Ryzen 3 of vraag na in de winkel)
  • Werkgeheugen (RAM): Minimaal 8GB (optimaal is 16GB)
  • Opslag: Genoeg opslag voor school documenten. Denk aan minimaal 120GB
  • Virusscanner: De standaard virusscanner van het besturingssysteem Windows is voldoende.
  • Laptop account: Leerling moet een account met administrator rechten hebben op de laptop.
  • Chromebooks, tablets en Apple laptops worden niet ondersteund!

The Rent Company

Een andere mogelijkheid betreft de koop of huur(koop) van een laptop via The Rent Company. The Rent Company heeft het alles-in-1 Easy4u device abonnement ontwikkeld om leerlingen op een laagdrempelige manier te kunnen voorzien van een goed, op de onderwijsinstelling afgestemd, device. Het device wordt tegen aantrekkelijke bedragen op basis van huur of koop, inclusief Total Care Pack voor service, garantie en schade- en diefstaldekking, aangeboden. Meer informatie hierover vind je in de bestelflyer. Klik hier voor uitleg.

Startklaar in de eerste schoolweek?

Indien je vóór 31 juli 2023 je bestelling via de webshop plaatst, zorgt The Rent Company dat je device in de eerste schoolweek startklaar is. Deze wordt persoonlijk overhandigd. Indien je na 31 juli 2023 bestelt zal de Rent Company de laptop waarschijnlijk niet op deze datum kunnen uitleveren. Ook moet je rekening houden met extra kosten voor administratie en handling ad € 19,95.