Waarom je voor ons zou kiezen?

Op de Nieuwste School staat jouw ontwikkeling centraal. De Nieuwste School wil graag dat jij een “veelzijdig ontwikkeld persoon” wordt. Zo iemand heeft kennis, bezit vaardigheden, heeft inzicht in zichzelf, in wie je bent en wat je beweegt. Je weet wat je levensdoelen zijn en handelt daarnaar.

Omdat je uitgedaagd wilt worden

Jij wilt de uitdaging aangaan om te leren vanuit jouw eigen leervraag. Wij dagen jou uit om nieuwe dingen te proberen, problemen op te lossen en doelen te stellen. Ook dagen we je uit om uit te zoeken wat voor jou de beste manier van leren is en op welk tempo je dat wilt doen.

Omdat je onderzoek mag doen

Op De Nieuwste School doe je elke dag twee uur onderzoek. Daarin ga je aan de hand van je leervragen op zoek naar nieuwe informatie. Zo ontwikkel je steeds meer kennis, die je met je medeleerlingen deelt.

Omdat je leert van, met en aan elkaar

Jij begrijpt dat je anderen nodig hebt om te leren en dat anderen jou nodig hebben om te leren. Jij leert namelijk van je docenten (docenten noemen wij experts en mentoren) en medeleerlingen, maar zij ook van jou.

Omdat je verantwoordelijkheid krijgt voor jouw eigen leerproces

Jij staat graag zelf aan het roer. Dat betekent dat je zin moet hebben om zelf plannen te maken, doelen te stellen en keuzes te maken. Maar verantwoordelijkheid krijgen betekent ook dat we jou vragen om jezelf te verantwoorden. Dat je eerlijk naar jezelf durft te kijken, dat je verleidingen leert weerstaan en dat je feedback krijgt op wat jij doet. Feedback krijgen, zodat je leert van jouw eigen leerproces. Dat hoef je niet meteen allemaal te kunnen. Natuurlijk helpen we jou daarbij.

Omdat je het fijn vindt om gezien en gekend te worden

Op De Nieuwste School hebben we teams van zes tot acht experts en mentoren die gedurende twee of drie jaar aan jou lesgeven. Ze overleggen veel met elkaar en met jou en je ouders waardoor ze je heel goed kennen en je dus ook zo goed mogelijk kunnen begeleiden.