Voorbeelden onderzoeken

Hier lees je een aantal onderzoeken van onze leerlingen.

C02 Dashboard

Daan en Paul uit 6 vwo hebben de Jan Kommandeurprijs gewonnen voor beste profielwerkstuk van het jaar! Ze hebben een C02 dashboard gemaakt waarop de luchtkwaliteit van klaslokalen te zien is. De jury was erg te spreken over de iteraties en de technische werking. Hier op school maken we er ook goed gebruik van.

DNS-bar

Ischa uit leerjaar 2 had een mooi project gemaakt waar we als school nog veel plezier van gaan hebben! Hieronder lees je zijn verhaal.

Ik ben Ischa (15 jaar) En ik zit in de 2e klas op De Nieuwste School. Wat ik graag doe is organiseren, ondernemen en het creëren van gezelligheid.

Voor een mentorproject kregen wij de vrijheid om zelf te kiezen wat we wilde doen of creëren. Zo was mijn idee een ruimte op school om te bouwen tot een sfeervolle en gave plek waar gewerkt en gerelaxt kan worden.
Het moet ook een plek zijn waar leerlingen en leerkrachten samen kunnen komen. Zo heb ik in dat lokaal een bar gemaakt om te laten zien dat werken en gezelligheid samen kunnen gaan.
Ook kunnen leerlingen zich inschrijven voor bardienst buiten de lesuren. En hiermee kunnen hun ook alvast werkervaring opdoen.
Als je vol met ideeën zit, is er natuurlijk geen betere school dan “De Nieuwe School”. De plek waar ze geloven dat verwondering je verder brengt en je deze ideeën kan uitwerken om je verder te ontwikkelen en te doen waar je goed in bent.
Het lokaal is voor iedere medewerker en iedere leerling op school en ik hoop dat we er gezamenlijk nog lang plezier van zullen hebben.