De onderwijsteams

Wij werken samen in een teamgecentreerde arbeidsorganisatie (TAO). Een TAO is een manier om de school te organiseren, een organisatiestructuur dus. Op DNS zijn negen teams van experts en mentoren aan het werk die nog beter dan nu weten wat jij als leerling nodig hebt om zo goed mogelijk te leren en je te ontwikkelen.

Team van leraren

Een team van leraren (die noemen wij experts en mentoren) is verbonden aan een vaste groep leerlingen. Daardoor kennen de experts en mentoren jou steeds beter en kunnen ze ook beter bepalen wat goed is voor jou en hoe jij het beste leert. In je schoolloopbaan zul je begeleid worden door twee verschillende teams. In leerjaar 1 word je ingedeeld bij een AP-team (algemeen profiel) van ongeveer zeven mentoren en experts. Die gaan met jou mee naar leerjaar 2, en als je havo/vwo doet ook naar leerjaar 3. Als je mavo kiest dan krijg je in leerjaar 3 onderwijs van een ander team en dat team gaat ook met je mee naar leerjaar 4. De leerlingen die havo of vwo kiezen krijgen vanaf leerjaar 4 een ander team waarvan de experts en mentoren met je meegaan tot en met het examenjaar. We hebben dus negen teams op DNS, waarvan vijf in de onderbouw en vier in de bovenbouw.

Onderstaande animatie legt het kort uit.

Dit element kan niet worden geladen.

Welke teams zijn er?

9 teams:

• AP1 (klassen: 1ap1, 2ap1 en 3ap1)
  • AP2 (klassen: 1ap2, 2ap2 en 3ap2)
  • AP3 (klassen: 1ap3, 2ap3 en 3ap3)
  • AP4 (klassen: 1ap4, 2ap4 en 3ap4)
  • AP5 (klassen: 1ap5, 2ap5, 3ap5)
  • M1 (klassen: 3m1a, 3m1b en 4m1a)
  • HVH1 (klassen: 4hh1, 5hh1, 4vh1,  5vh1, 6vh1)
  • HVH2 (klassen: 4hh2, 4hh3, 5hh2, 5vh2, 6vh2)
  • HVS1 (klassen: 4hs1, 5hs1, 4vs1, 5vs1, 6vs1)

Je bereikt hen via:

• het algemene telefoonnummer 013 581 2066
  • de e-mail (teamnaam voluit en zonder spaties @denieuwsteschool.nl)

Hier vind je alle experts en mentoren per team die werkzaam zijn op De Nieuwste School.