Vertrouwenspersonen

De Nieuwste School heeft vertrouwenspersonen in dienst. Daar kun je naartoe met alle vragen die jouw sociale veiligheid of die van anderen betreffen.

Wie zijn de vertrouwenspersonen en hoe zijn ze te bereiken?

Op De Nieuwste School hebben we twee vertrouwenspersonen: Robin Gerris en Stéphanie van den Bosch. Zij staan voor je klaar wanneer je een vertrouwelijk gesprek wil voeren over (verbaal) geweld, discriminatie of seksuele intimidatie thuis, op school, je sportclub of muziekvereniging. Ook wanneer je een luisterend oor zoekt bij depressieve gedachten, zelfbeschadiging of zelfdoding of wanneer je bijvoorbeeld vermoedt dat je (ongewenst) zwanger bent.

Je kan met één vertrouwenspersoon naar keuze in gesprek gaan door ze aan te spreken op school, een berichtje te sturen via Microsoft Teams of door een briefje in hun postvakje te doen. Vermeld dan altijd je naam en stamgroep.