Aanmelding

Is je eerste keuze op De Nieuwste School gevallen? Meld je dan aan!

Aanmeldformulier
Aanmelden kan via dit digitale formulier. Na het invullen van het aanmeldformulier plan je ook een afspraak in voor een kennismakingsgesprek op 25 of 26 maart. Op deze dagen vinden de inschrijvingen plaats.

Nog één dingetje: je hoeft je alleen in te schrijven op de school van jouw eerste keuze. Op het aanmeldformulier van de De Nieuwste School staat de mogelijkheid om jouw tweede en derde keuze aan te geven. Indien er geloot moet worden en er sprake is van uitloting, nemen we contact met je op en gaat alle informatie automatisch naar de school van jouw tweede of derde keuze. Je op twee scholen aanmelden in Tilburg e.o. hoeft dus niet.

Let op: dit geldt niet voor scholen die buiten de regio vallen (bijvoorbeeld Breda). Bovenstaande is een Tilburg-brede afspraak en geldt dus op alle VO-scholen.

Kennismakingsgesprek
Wat neem je mee naar het kennismakingsgesprek?

• Originele schooladviesbrief van de basisschool met unieke code.
  • Basisscholen buiten regio Tilburg werken niet met een unieke code. In dat geval volstaat de originele schooladviesbrief.
  • Je originele ID-kaart of paspoort om je te identificeren (we maken er geen kopie van). Let er wel op dat dit een geldig ID-bewijs is.
  • Indien aanwezig: rapport(en) psychologische onderzoek(en) waar wij over mogen beschikken, zodat we jou zo goed mogelijk kunnen begeleiden.

Na het kennismakingsgesprek krijg je een formulier met het lotingsnummer mee naar huis. Dit nummer heb je nodig voor als er een eventuele loting plaatsvindt.

Loting
Jaarlijks wordt het aantal aan te nemen kinderen bepaald. Mochten er meer dan het toelaatbaar aantal leerlingen zich hebben aangemeld, dan zal er een loting plaatsvinden onder leiding van een notaris. Meer informatie over de lotingsprocedure vind je hier.