Telefoon reglement

Telefoonreglement

Tijdens de lessen en de pauzes zijn de telefoons en horloges in je kluisje (of anderszins afwezig).

• Je ouders kunnen je altijd bereiken door naar school te bellen.
    Als je dat fijn vindt kun je, in overleg met expert/mentor, muziek luisteren via je laptop.
  • Laptops blijven uiteraard alleen bestemd voor schooltaken.
  • Omdat steeds meer smartwatches functionaliteiten hebben die net zo negatief doorwerken op de concentratie als smartphones, én steeds lastiger te zien is welk horloge een smartwatch is, trekken we, net als tijdens toetsen, de lijn voor telefoons ook door naar horloges. Dus je horloge mag je op school niet dragen.
  • In alle huiskamers hangen goed werkende klokken zodat je de tijd altijd weet.
  • Telefoongebruik blijft verder toegestaan:
    • Als er voor jou sprake is van medische noodzaak of een uitzonderlijke privéreden, dan bespreek je dat met je mentor of coach en kan deze toestemming geven de telefoon tijdelijk te gebruiken. Na gebruik gaat de telefoon weer terug in het kluisje.
    • Op weg naar een externe locatie. Ter plekke gaan de telefoons in een telefoonzak.

Leerlingen die zich niet aan de telefoonregels houden leveren hem in bij het loket en kunnen hem daar om 16.00 uur weer ophalen.