Mentoraat

Op De Nieuwste School vinden we het belangrijk dat je eigenaar bent van je eigen leerproces. Dat kun je niet meteen, maar moet je leren. Wij helpen je daarbij. Daarvoor hebben we een uitgebreid mentoraat.

Mentoraatsuren

Op De Nieuwste School zijn veel mentoraatsuren. Zo krijg je in leerjaar 1 zes mentorlessen per week en in leerjaar 2 vier. Ook in de bovenbouw staan wekelijks mentorlesuren gepland. In de mentoraatsuren is aandacht voor leren leren, het omgaan met anderen, het doen van onderzoek, het leren maken van keuzes, samenwerken en jouw persoonlijke ontwikkeling. Zo leer je in de mentoraatsuren hoe je je werk moet plannen, krijg je inzicht in de manier waarop jij het best leert, hoe je leerstof moet aanpakken en hoe je moet presenteren en reflecteren. Daarnaast kun je hulp krijgen als het even niet zo lekker met je gaat om wat voor reden dan ook.

De mentoraatsuren sluiten aan op actuele onderwerpen.