Onderzoek in leergebieden

Op De Nieuwste School doe je onderzoek binnen een leergebied. We hebben drie leergebieden: Arts (alle kunstvakken), Science (natuurkunde, scheikunde, biologie) en Humanics (aardrijkskunde, geschiedenis, levensbeschouwing, maatschappijleer en economie). Bij elk onderzoek gebruik je voor elk leergebied de denkcirkel.

Onderzoek

Als je nieuwsgierig bent om iets te weten te komen, dan ben je gemotiveerd om onderzoek te doen. Bij onderzoek stel je een vraag waarop je graag antwoord wilt hebben, een hartsvraag noemen we dat. Door het doen van onderzoek ga je proberen die hartsvraag te beantwoorden. Zo verzamel je kennis. Omdat je die kennis zelf verzamelt onthoud je hem ook beter. Ook deel je deze kennis met je medeleerlingen. Zo leren zij van jou en jij van hen. En je leert ook nog eens goed presenteren en uitleggen.