Kom naar De Nieuwste School!

Benieuwd naar hoe wij ons onderwijs geven? Bezoek onze open dag of kom een dag meelopen tijdens de Doe-Mee-Middag of themamiddag.

SNEL NAAR

Onze missie Ontwikkeling centraal

Op de Nieuwste School staat jouw ontwikkeling centraal. De Nieuwste School wil graag dat jij een “veelzijdig ontwikkeld persoon” wordt. Zo iemand heeft kennis, bezit vaardigheden, heeft inzicht in zichzelf, in wie hij is en wat hem beweegt. Hij weet wat zijn levensdoelen zijn en handelt daarnaar.

Je ontwikkelt jezelf vlotter wanneer je je erkend en gekend voelt, merkt dat leraren vertrouwen hebben in jou én als je gemotiveerd bent. Omdat verwondering de basis is voor motivatie is dit het startpunt van het onderwijs. Het motto van De Nieuwste School (DNS) is dan ook: “Verwondering brengt je verder”

In dit motto zitten onze kernwaarden opgenomen: innovatie, openheid en verantwoordelijkheid.

Waar ben je naar op zoek?

Een dag op De Nieuwste School

Begeleiding op De Nieuwste School

Waarom je voor ons zou kiezen

Driejarige brugperiode

Omdat we jou als leerling ruim de tijd willen geven om je lekker te kunnen ontwikkelen, hebben we een brugperiode van twee of drie jaar.

Geen cijfers maar feedback

Je zit op school om veel te leren én om een diploma te behalen. Het is dus van belang om te weten wat je leert en hoever je bent in je leerproces. Dat is natuurlijk voor jou belangrijk, maar ook voor je ouders, experts en mentoren.

Voorbeelden onderzoeken

Open dag

In 2024 organiseren wij weer een open dag. De datum wordt nog bekend gemaakt.

Doe-Mee-Middag groep 8

Zit je in groep 8 en wil je meer te weten komen over De Nieuwste School? Kom dan naar Doe-Mee-Middag.

Informatieavond ouders

Voor geïnteresseerde ouder(s)/verzorger(s) van leerlingen uit groep 8 organiseren we informatieavonden. Tijdens deze avond komt u meer te weten over De Nieuwste School.

Aanmelding

Is je eerste keuze op De Nieuwste School gevallen? Meld je dan aan! De aanmelddagen zijn jaarlijks in maart.

Loting

De Nieuwste School heeft elk jaar ruimte voor 150 nieuwe leerlingen. Alle aanmeldingen worden bekeken door de toelatingscommissie.

Instroom vanaf leerjaar 2

Voor instroom vanaf jaar 2 geldt dat dit alleen mogelijk is indien er plaatsen zijn in het betreffende leerjaar, op het betreffende niveau én vanuit zowel de school als de leerling en ouder(s)/verzorger(s) de overtuiging bestaat dat DNS een passende school voor de leerling kan zijn.