Het examenprofiel: mavo 3 en 4, havo 4 en 5, vwo 4, 5 en 6
Hieronder vind je de overgangsnormen van het examenprofiel: mavo 3 en 4, havo 4 en 5, vwo 4, 5 en 6
Vanaf mavo 3, havo 4 en vwo 4 schat het onderwijsteam in hoe kansrijk jij bent om het volgende leerjaar succesvol te doorlopen. Bij die inschatting zijn de volgende gegevens van belang:
Deze gegevens leiden tot een advies (voor de leerlingen die van vwo 4 naar vwo 5 gaan, tenzij ze een eerder advies al naast zich neergelegd hebben) of een besluit (mavo 3 en havo 4) van het onderwijsteam.
Dit advies/besluit wordt in de laatste schoolweek door het onderwijsteam uitgebracht. Hieronder lees je per leerjaar en –niveau wat het uitgangspunt is voor een onderwijsteam om tot een advies te komen.
In mavo 3 hebben we een PT (programma van toetsing) én een PTA (programma van toetsing en afsluiting). In het PTA staan de onderdelen die meetellen voor het resultaat van het schoolexamen. Deze onderdelen zijn óók in het PT opgenomen. Daarnaast zijn in het PT een aantal onderdelen extra opgenomen om een volledig beeld van jouw ontwikkeling voor ieder vak te verkrijgen. Deze onderdelen tellen niet mee voor het examen maar tellen wel mee voor de overgang. Deze onderdelen laten namelijk zien hoe jij je ontwikkelt richting het examen.
Om over te kunnen gaan, moet je cijferlijst aan de volgende eisen voldoen:
Het onderwijsteam is op basis van: ervaringen uit de lespraktijk (te denken aan onder andere formatieve werkvormen, diagnostische toetsen, onderzoeken, PO’s), en op de (geschreven) feedback, van mening dat je kansrijk bent om het volgende leerjaar met goed gevolg te doorlopen.
In havo 4, vwo 4 en vwo 5 hebben we een PT (programma van toetsing) én een PTA (programma van toetsing en afsluiting). In het PTA staan de onderdelen die meetellen voor het resultaat van het schoolexamen. Deze onderdelen zijn óók in het PT opgenomen. Daarnaast zijn in het PT een aantal onderdelen extra opgenomen om een volledig beeld van de ontwikkeling voor ieder vak te verkrijgen. Deze onderdelen tellen niet mee voor het examen maar tellen wel mee voor de overgang. Deze onderdelen laten namelijk zien hoe jij je ontwikkelt richting het examen.
Om over te kunnen gaan, moet je cijferlijst aan de volgende eisen voldoen:
Het onderwijsteam is op basis van: ervaringen uit de lespraktijk (te denken aan onder andere formatieve werkvormen, diagnostische toetsen, onderzoeken, PO’s), en op de (geschreven) feedback, van mening dat je kansrijk bent om het volgende leerjaar met goed gevolg te doorlopen.